Alla inlägg under april 2013

Av Aya Nielsen - 6 april 2013 10:37

Oh vad skönt det är med värme! Veckan har spenderats utomhus på jobbet. Alla barnen har vart som yra i vårvädret och letat vårtecken. Själv har jag känt att det nu är okey att starta sådden lite. Har börjat med de grödor som behövs förodlads Det är egentligen bara broccolin som jag startar inomhus. Samt att potatisen lagts på groddning. 


 


Jag har även hunnit med att besöka hornbach. Köpte en ny vattenkanna model större och en lövhink. Längtar tills frosten ger med sig. Då kan vi äntligen börja komma igång ordentlgit! Hoppas på nästa helg, då borde det vara äntligen möjligt, om bara värmen hålelr i sig! 

Av Aya Nielsen - 1 april 2013 12:59

Som ni andra kanse har sett har det inte uppdaterats så mycket här. Det beror helt enkelt på att det varit allt för mycket annat. Plus att värmen har kommit först nu! I fredags började vi att rensa uteplatsen, alla löv krattades bort och vi slängde det gamla bordet. F har nu gjort klart betong bordet. Ser riktigt bra ut! 

Vi lät fuskgräset ligga kvar, då det inte får plats i frådet. (Jag brukar ha det när jag säljer på festivaler under sommarna. ) Katten uppskattar det iallafall!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg med fokus på om det går att ha en trädgård i storstan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards